نكات اساسي در مورد ميكروبليدينگ نكات اساسي در مورد ميكروبليدينگ .

نكات اساسي در مورد ميكروبليدينگ

نكات اساسي در مورد ميكروبليدينگ

ميكرو بليدينگ ابرو يا هاشور طبيعي ابرو روش جديد بوده و آرايش از نوع نيمه دائمي حساب مي شود، چون جوهر به ميانه پوست نفوذ مي كند. براي انجام اين روش حتماً بايد مجوز داشته باشيد وگرنه انجام ميكروبليدينگ بدون داشتن مجوز غيرقانوني مي باشد. در ادامه اين مطلب با نكات اساسي در مورد ميكروبليدينگ آشنا خواهيد شد.

همانگونه كه از نام اين عبارت پيداست روشي است كه با بهره گيري از “ تيغ ” يا همان “بليد” پوست را برش داده و رنگ را به لايه هاي زيرين نسج پاره شده انتقال مي دهند. طبيعي است به دليل پارگي اپيدرم، رنگ به ميزان بسيار بيشتر و با عمق نفوذ بالاتر به لايه هاي زيرين پوست انتقال مي يابد و راز انتقال رنگ، در ميكروبليدينگ نيز به همين دليل است.

نكات اساسي در مورد ميكروبليدينگ
اگر چه كه متعاقب ميكروبليدينگ قسمت قابل توجهي از رنگ ها به همراه خون و لنف به بيرون منتقل مي شود ليكن ميزان ورود رنگ و غلظت آن به دليل پارگي پوست به حدي است كه تا حدود قابل توجهي پاسخ ايمني بدن سركوب مي گردد.

همچنين يكي از مزايايي كه براي ميكروبليدينگ عنوان مي گردد ايجاد هاشورهاي نامنظم و غير يكنواخت است كه نهايتاً طرح طبيعي تري را به روي چهره ايجاد خواهد نمود ليكن علت آن به دليل عدم كنترل عمق نفوذ توسط كاربر “تيغ” يا همان “بليد” مي باشد و ناگفته پيداست كه عدم كنترل عمق نفوذ رنگ و ميزان تخريب پوست چه خطرات و مشكلات جبران ناپذيري را در آينده براي فرد به دنبال خواهد داشت.

تصور كنيد اگر يك پزشك جراح قرار بود سطح پوست مريضي را براي انجام يك پروسيجر درماني با ابزارهاي جراحي پزشكي برش دهد در اين شرايط چه مقدماتي قبل از عمل جراحي و چه اقداماتي حين عمل و البته در اتاق عمل جراحي مي بايست انجام دهد. جالب است كه با ميكروبليدينگ كليه اين اقدامات بدون رعايت هيچ گونه ، اصول ايمني و بهداشتي در محيط غير استريل صورت مي پذيرد!

درباره ميكروبليدينگ ابرو بيشتر بدانيد
از نكات اساسي در مورد ميكروبليدينگ ميتوان گفت متأسفانه تبليغات در فضاي مجازي بسياري از مردم را به اشتباه مي اندازد و باعث به خطر افتادن سلامتي آنها ميشود . استفاده بدون آگاهي از وسايل آرايشي و انجام برخي از امور براي زيبايي بيشتر گاهي يكي از پرخطرترين كارهايي است كه خانم ها انجام ميدهند. ميكروبليدينگ ابرو يكي از روشهاي غلطي است كه با استفاده از تبليغات جاي خود را در بين مردم باز كرده است.


ميكروبليدينگ ابرو ، ميكروبليدينگ كه اخيراً با بهره گيري شيوه هاي تبليغات حرفه اي در فضاي مجازي مورد توجه و پرسش مخاطبان قرار گرفته است روشي نيست جز همان شيوه اي كه مجرمان در زندان ها با آن علائم و نشانه هايي را بر پوست خود و يا ساير زندانيان حك مي كردند.

علاوه بر تخريب پوست در ميكروبليدينگ اسكارهاي ناشي از ايجاد زخم و پارگي اپيدرم ، نهايتاً ايجاد بافت فيبروزه از پيامدهاي جاري و رايج ميكروبليدينگ به شمار مي روند. علاوه بر آن خطرات جبران ناپذير انتقال عفونت و بيماري هاي واگير، را نيز به ليست خطرات انكار ناپذير آن بايد افزود. بايد توجه داشت كه ميكروبليدينگ روشي علمي و مبتني بر شواهد، نيست به همين دليل در مقالات و كتب مرجع علوم پزشكي و درماتولوژي پذيرفته شده نيست. بنابراين سرانجام كار و فعاليت خود را به اصول غير علمي گره نزنيد.

 

 
آيا ميكروبليدينگ مورد تأييد است ؟
در ايران نيز اين روش به دليل غير علمي بودن و خطرات جبران ناپذير آن مورد تأييد نيست، بنابراين عملي كه مورد تأييد مراجع رسمي و قانوني كشور نباشد، آن هم در حوزه بهداشت و سلامت مردم خطايي بزرگ و جرم محسوب مي گردد، طبعاً عواقب قانوني و مجازات براي آن در نظر گرفته شده است. به نظر مي رسد كه اخيراً انحرافي كه تحت عنوان ميكروبليدينگ با سوء استفاده از تنوع طلبي، علاقه افراد به ارتقاء كيفيت ايجاد شده تنها به دنبال منافع مادي و سودجويي به هر قيمت، حتي از بين بردن و به تهديد انداختن سلامت مردم است.

البته جامعه و حافظه تاريخي عموم مردم شواهد و مثال هاي فراواني از اين گونه انحرافات، را نظير لاغري در يك ساعت و يك جلسه، افزايش قد و… را به خاطر دارند. در اين ميان همگان خصوصاً قشر فرهيخته مسئوليت دارند كه با كسب اطلاعات صحيح، علمي اقشار جامعه را نسبت به اين خطر بزرگ و بلقوه آگاه سازند.

بايد توجه داشت ميكروبليدينگ به عنوان يك روش پر خطر با عوارض ناگوار پس از آن، اساساً هيچ ارتباطي به ميكروپيگمنتيشن كه روشي پذيرفته شده در كتب و مقالات مرجع علوم پزشكي است ندارد.

كاربرد و نكات اساسي در مورد ميكروبليدينگ :
اصلي ترين كاربرد آن در ايجاد خط هاي ظريف هاشوري شبيه به ضخامت موي ابرو مي باشد.
براي ايجاد خط هاي هاشوري از  بليد استفاده مي شود، به رديفي از سوزنهاي چيده شده در كنار هم كه شبيه تيغ هستند را بليد مي گويند كه يك قلم به اين سوزن ها وصل است كه با فشار قلم، اين سوزن ها رنگ را به صورت خط هاي هاشوري وارد پوست مي كنند.
مزيت ميكروبليدينگ:
ايجاد كردن هاشور ظريف و طبيعي
روش ساده اما نياز به مهارت بسيار بالا دارد.
استفاده از رنگ هاي غيرقابل مصرف را در اين روش مي توان پخت و مصرف كرد.
از روش ميكروپيگمنتيشن سطحي تر است بدليل نداشتن درد در حين كار از روش هاي ديگر مناسب تر بوده است.
رنگ تيره موجب ماندگاري بالاتر مي شود جاهاي خالي ابرو و قسمت تاج ابرو و دم ابرو رنگ زده مي شود.
معايب ميكروبليدينگ:
نسبت به روش ميكروپيگمنتيشن ماندگاري پايين تري دارد.
ميكروبليدينگ در روش بي حسي، رنگ، پوستت ها شبيه متد ميكروپيگمنتيشن بوده و تفاوت آن ها تنها در نوع تزريق به پوست است.به دليل لرزش دستگاه ميكروپيگمنتيشن در هنگام تزريق به پوست، خط هاي هاشور ايجاد شده ضخامت بيشتري از موي ابرو دارند.
اگر در حين كار در روش ميكروبليدينگ خطايي رخ بدهد حتي كوچك ترين خطا غيرقابل بازگشت است و نسبت به روش ميكروپيگمنتيشن  و ظرافتي كه در ميكروبليدينگ است اشتباهات دقيقاً مشخص مي شوند و زيبايي كار را تحت تأثير قرار مي دهد.
نداشتن تنوع رنگ ابرو – پايه رنگ ها حتماً بايد روغني باشند.
نكات اساسي در مورد ميكروبليدينگ :
نگهداري رنگ هاي كه توسط آرايشگر پخته مي شوند بايد در يخچال باشند.
اگر غلظت رنگ هاشور بالاست با استفاده ازروغن گياهي جوانه گندم مي توانيد آن را رقيق كنيد.
براي صرفه جويي در وقت مي توانيد رنگ هاي زيادي را بپزيد و براي هر زمان كه نياز داشتيد از آن استفاده كنيد.
 

 


برچسب: ميكروبليدينگ ابرو، ميكروپيگمنتيشن، هاشور ابرو، معايب ميكروبليدينگ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۲:۳۷ توسط:tattoomarkazi موضوع: نظرات (0)